woensdag 16 februari 2011

Persoonlijk - School


Vandaag wil ik jullie iets vertellen over mijzelf. Omdat ik de laatste paar dagen weinig geüpload heb en ik wil jullie graag vertellen waarom.
Ik zit momenteel in mijn 3e en tevens mijn examenjaar van Kinderopvang Niveau 4. Deze opleiding volg ik in Hardenberg op het Alfa College. En ik heb hier hard voor moeten knokken. Nou denken jullie vast, waarom heb je daar hard voor moeten knokken? Het is een opleiding en die moet ieder ander persoon ook volgen.
Hiervoor heb ik namelijk 2 jaar Jeugdzorg gedaan op het ROC in Hengelo. Daarna kwamen de plannen tussen mij en mijn vriend om te gaan samen wonen. Die plannen hebben we ook nageleefd want momenteel wonen we al meer dan een jaar samen.
In het begin was ik vrij optimistisch en had ik het idee dat ik het nog wel anderhalf jaar aan kon om elke dag met de trein vanuit Hardenberg naar Hengelo te reizen. Totdat ik het daadwerkelijk moest doen. En ik kan je zeggen, dat is geen grap. Je bent 1,5 uur tot aan 2 uur onderweg. En dan heb je nog geluk.
Toen we richting de zomervakantie gingen had ik er helemaal mee gehad om zo ver met de trein te reizen en ben ik gaan informeren of ik niet in Hardenberg mijn opleiding kon volgen.
Zo gezegd zo gedaan ben ik gaan informeren en heb ik ook een paar gesprekken gehad en uiteindelijk kon het dus allemaal. In Augustus ben ik overgestapt van school.
Maar eenmaal weer terug op school kwam ik erachter dat ik mij had ingeschreven voor Kinderopvang. En hoe dat precies gekomen is weet ik nog steeds niet, vind het achteraf ook niet erg, het past meer bij mij. Maar binnen één jaar moet ik wel bewijzen dat ik het aankan. Wat heb ik hier allemaal voor moeten doen?
-      9 QMP-toetsen inhalen.
-      Nederlands volgen en toetsen.
-      Engels toetsen.
-      Alles leren over de Kinderopvang.
En omdat in Maart mijn examenfase begint van 10 weken moet ik laten zien dat ik het echt in me heb. Vandaar dat ik de laatste tijd wat minder post. Ik ben de laatste puntjes op de i aan het zetten. En als ik in mijn examenfase zit hoop ik dat ik meer tijd kan vinden om blogs te posten.

X MissGlamorise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie regeltjes:
- Niet schelden en ongepaste woorden gebruiken.
- Tips zijn altijd van harte welkom! :)
- Zinloze reacties zijn niet welkom.
- Als je vragen hebt, kun je dit ook in een reactie zetten.
- Niet spammen. Spam berichten worden gelijk verwijdert.